kasilor

1403-02-10 07:56

میکروچیپ اسب چیست در کاسی لر

میکروچیپ اسب چیست

میکروچیپ اسب چیست

در این مقاله از کاسی لر با عنوان میکروچیپ اسب چیست ، تمامی اطلاعات مورد نیاز شما عزیزان را درباره این وسیله گردآوری کرده ایم تا با آشنایی کامل با میکروچیپ بتوانید از آن به بهترین شکل استفاده کنید ، سوالی که در ابتدای این مقاله باید پاسخ دهیم ، میکروچیپ اسب چیست ؟ میکروچیپ یک چیپ الکترونیکی کوچک به اندازه یک دانه برنج می باشد که با سرنگ های اختصاصی زیر پوست در ناحیه پشت کتف یا گردن تزریق و یا به اصطلاح ایمپلنت می شود. این چیپ الکترونیکی با یک پوشش شیشه ای خاصی محافظت می شود و پس از تزریق تا پایان زندگی بدون هیچگونه عوارضی همراه حیوان خواهد بود. سیستم شناسایی حیوانات توسط میکروچیپ که بر اساس دریافت امواج رادیویی می باشد جدیدترین و مدرن ترین سامانه شناسایی حیوانات می باشد، همچنین در نظر داشته باشید ، میکروچیپ دارای یک کد یا شماره 15 رقمی غیر قابل تکرار می باشد و با دستگاه اسکنر مخصوص قابل بازیابی و یا خوانش می باشد . اطلاعات نام و آدرس صاحب حیوان و مشخصات خود حیوان با جستجوی این شماره قابل دسترس می باشد.

 

برای استعلام میکروچیپ از کاسی لر برای حیوان خود میتوانید از سایت ما اقدام کنید.

کارایی میکروچیپ چگونه است ؟

از ردیاب حیوانات برای نقطه یابی آنها استفاده می شود. اینکه متوجه شویم حیوان دقیقا کجاست و از مکان دقیق یا تخمینی حضور آنها مطلع شویم. با توجه به مدل های ردیاب، می توانیم برای آنها محدوده امن جغرافیایی تعریف کنیم تا اگر از محدوده ای که تعیین کرده ایم دورتر شدند، به وسیله ردیاب از این قضیه مطلع شویم؛مثلا اگر اسبی دارید که می خواهید بدانید چقدر چابک است و سرعت دویدن ان بسنجید، یک ردیاب مناسب می تواند این کار را برای شما انجام دهد یا اگر حیوان خانگی بازیگوشی دارید میتوانید با خیال راحت بگذارید هرجا که دلش خواست برود، ردیاب ها برای ارسال و دریافت اطلاعات از تکنولوژی GPS استفاده می کنند. زمان تهیه ردیاب حیوانات به طراحی آن نیز توجه کنید. ردیاب حیوانات باید سبک و کم حجم باشد تا باعث آزار حیوان نگردد و در هر نقطه ای از بدن حیوان، قابل نصب باشد. همچنین باعث ایجاد حساسیت در آنها نشودT میکروچیپ، یک فرستنده بسیار کوچک شناسایی با فرکانس رادیویی است که داخل یک کپسول باریک شیشه ای قرار دارد. میکروچیپ به این صورت عمل می کند که یک شماره شناسایی منحصر به فرد را (مانند شماره شناسنامه یا کارت ملی انسان که فقط مخصوص اوست) که رجیستری نامیده می شود، در خود ذخیره می کندکه از آن برای شناسایی و بازیابی اطلاعات و مشخصات حیوانات استفاده و توسط اسکنرهای مخصوصی، خوانده می شوند. به این صورت که میکروچیپ، سیگنال RF (فرکانس رادیویی) را منتشر و دستگاه اسکنر، کد منحصر به فرد میکروچیپ را می خواند.

سوال پر تکرار میکروچیپ برای بدن حیوانات آسیب‌زاست؟

این ماده با بافت زنده سازگار است. میکروچیپ با سوزن و سرنگ مخصوص بین تیغه‌های شانه حیوان در زیر پوست کاشته می شود. در بیشتر موارد، حیوان درد کمی را از کاشت تراشه تجربه می کند و حتی بسیاری از حیوانات خانگی به سختی متوجه آن می شوند.

با وجود اینکه این تراشه‌ها با سوزنی متفاوتی تزریق می شوند، اکثر سگ ها همان واکنشی را نشان می دهند که به یک واکسن معمولی عکس‌العمل نشان می دهند. زمان نصب میکروچیپ به نوع حیوان و سن آن بستگی دارد، زیرا بدن هر یک از آنها در زمان‌ مختلفی از زندگی برای نصب ریزتراشه ها آمادگی پیدا می‌کند ولی به طور کل می‌توان گفت کاشت میکروچیپ سگ و گربه در بازه زمانی ۵ تا ۸ هفتگی و طبق تشخیص نظر دکتر دامپزشک انجام می‌پذیرد. پس از نصب تراشه نیز کد مخصوص آن در شناسنامه‌ی بهداشتی حیوان ثبت می‌شود، برای راه‌حل درد نکشیدن حیوانات، بعضی از افراد همزمان با عقیم‌کردن حیوانات و در حین بیهوشی به آنها میکروچیپ تزریق می‌کنند.

میکروچیپ برای چه حیواناتی است؟

سگ،گربه و پستانداران کوچک: محل کاشت میکروچیپ در این نوع جانداران در ابتدای گردن، در امتداد خط وسط و در بین دو کتف تزریق می‌شود. در این مورد بایستی سر سوزن حاوی میکروچیپ را بطور کامل به زیر پوست وارد نموده و سپس عمل کاشت انجام گیرد.

با توجه به نوع سیستم ردیابی میکروچیپ، اسکنر را در چهار مسیر طولی مختلف از اواسط گردن در امتداد کتف ها حرکت می دهند به طوریکه در هر سمت جانبی بدن در دو مسیر، اسکن انجام شود. در صورت اسکن نشدن به روش زیر، دستگاه را در چهار مسیر عرضی مختلف بر روی پشت بدن به صورت قوس ٩٠ درجه حرکت داده شود.

.
اسب ها: در اسب ها کاشت میکروچیپ در ناحیه میانی سمت چپ گردن در داخل رباط نوکالی بوده به صورتیکه ابتدا سرسوزن حاوی میکروچیپ را به طور کامل وارد ناحیه شده و سپس عمل کاشت انجام می شود.

دام های پرورشی: عمل کاشت میکروچیپ در زیر پوست در ناحیه قسمت خارجی گوش سمت چپ انجام می شود.

پرندگان: کاشت میکروچیپ در پرندگان با وزن بیش از ١/٥ کیلوگرم و یا با پاهای طویل در زیر پوست ناحیه قدامی اتصال گردن به بدن( شترمرغ ) در سمت چپ -در پرندگان کوچک با وزن کمتر از ١/٥ کیلوگرم در داخل عضله سینه انجام می شود.

لاک پشت: کاشت میکروچیپ در ناحیه اتصال لاک به بدن انجام می شود. در گونه های با جثه بزرگتر سر سوزن را به طورکامل وارد همان ناحیه می شود. در گونه های با چثه کوچکتر و بچه ها تنها با وارد کردن ٣/٤ طول سر سوزن انجام می شود.
مارها: کاشت میکروچیپ داخل عضله در ناحیه گردن ، ٤-٦ سانتیمتری پشت‌سر انجام می شود.

مارمولک ها: کاشت میکروچیپ در داخل عضله ضخیم در ابتدای دم انجام می شود. سر سوزن را بین دو فلس وارد می کنند.

آبزیان: کاشت میکروچیپ در ماهیان با طول بیش از ٣٠ سانتیمتری در ابتدای ناحیه باله قدامی و در ماهیان با طول کمتراز ٣٠ سانتیمتری در داخل محوطه شکمی انجام می شود.

دوزیستان: عمل کاشت میکروچیپ در ناحیه لمفاتیکی انجام می شود.

برای استعلام میکروچیپ از کاسی لر برای حیوان خود میتوانید از سایت ما اقدام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 × = چهل دو