kasilor

1403-02-10 04:57

آیین نکوداشت ثبت ملی اسب کاسپین در آمل برگزار شد

مدیرعامل انجمن حفاظت از اسب کاسپین در این مراسم گفت : به همت تولید کنندگان اسب کاسپین از سراسر ایران، علاقه‌مندان به این اسب و خانواده شادروان لوئیز فیروز ظرف مدت یکسال اسب کاسپین در وزارت کشور به ثبت ملی رسید.
محمدجواد دهقان افزود: در سال اول فعالیت انجمن ایران عضو انجمن بین‌المللی اسب کاسپین شد.
وی ادامه داد: ۵۰ سال بود که صادرات اسب کاسپین از حوزه ایران به صورت مستقیم خارج شده و بعد از ارسال به انگلستان از آن‌جا به سراسر دنیا صادر می‌شد.
دهقان اضافه کرد: از تاسیس انجمن بین المللی اسب کاسپین، ایران عضویتی در این انجمن نداشت که با همت انجمن به عضویت آن درآمدیم.

وی با اعلام اینکه ازابتدای ۲۰۲۱ انجمن اسب کاسپین ایران توانست دو کرسی در هیات مدیره انجمن بین‌المللی را از آن خود کند،افزود: از ابتدای سال ۲۰۲۱ نمایندگان ایران به عنوان نائب رئیس و مدیر تبارنامه بین المللی اسب کاسپین انتخاب شده اند.

دهقان با اعلام اینکه انجمن حفاظت از اسب کاسپین توانسته است یک سری قوانین جهانی را به نفع تولید‌کنندگان ایرانی اسب کاسپین تغییر دهد، گفت: جلوی ثبت اسب کاسپین توسط کشورهای هم مرز ایران را گرفتیم که مانع قاچاق اسب کاسپین خواهد شد.

مدیر انجمن حفاظت از اسب کاسپین ایران ادامه داد: طی فعالیت انجمن در سالهای اخیر تفاهمنامه‌های متعددی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط منعقد شد که در همه موارد رفع موانع تولید برای فعالان این بخش و جلوگیری از قاچاق اسب کاسپین ایران مد نظر بوده است.
دهقان افزود: ثبت ملی اسب کاسپین اتفاق خوبی بوده است که برای به نتیجه رسیدن این موضوع وزارت میراث فرهنگی و گردشگری همکاری بسیار خوبی با انجمن داشته است.
وی ادامه داد:با توجه به اهمیت موضوع نیازمند برنامه‌ریزی خوب و دقیق برای ثبت اسب کاسپین در فهرست میراث جهانی یونسکو هستیم که در این مسیر همکاری همه ارگان‌ها در سطوح استانی و ملی ضروری است.
این مراسم با حضور مصطفی دهدشتی، سرپرست دبیرکلی فدراسیون سوارکاری، حمیدرضا سید آبادی از موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و حسین ایزدی،مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران ،اعضای انجمن حفاظت از اسب کاسپین ایران و علاقه‌مندان به میزبانی مرکز گردشگری عروس ویشه برگزار شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 4 =